Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Κατά… 16 λεπτά ακριβότερα από το Γάλλο αγοράζει βενζίνη ο Έλληνας!


Κάθε λίτρο βενζίνης στην Ελλάδα κοστίζει πλέον …σχεδόν 50 λεπτά ακριβότερα απ’ ότι στη Βουλγαρία και την Κύπρο. Επίσης ο Έλληνας για την αγορά ενός λίτρου αμόλυβδης πληρώνει πλέον περισσότερα κατά 34 λεπτά από τον Ισπανό, 31 λεπτά από τον Αυστριακό, 16 λεπτά από τον Γάλλο και τον Ιταλό, 14 λεπτά από τον Βρετανό, 12 λεπτά από τον Γερμανό, και 11 λεπτά από τον Βέλγο, τον Πορτογάλο και τον Σουηδό.
Τα νούμερα αυτά προκύπτουν από τα τελευταία στοιχεία με τις μέσες τιμές αμόλυβδης βενζίνης της Ε. Επιτροπής (δελτίο 3/1/2011), όπου φυσικά η Ελλάδα είναι πάντα ο πρωταθλητής στις τιμές μετά φόρων, με 1,593 ευρώ το λίτρο . Σε χώρες δηλαδή με κατά κεφαλήν ΑΕΠ, 40.591 δολάρια όπως η Γαλλία και 40.512 δολάρια σαν τη Γερμανία, η βενζίνη στοιχίζει αντίστοιχα 1,433 και 1,469 ευρώ. Δηλαδή κατά 16% και 12% χαμηλότερα απ’ ότι στην Ελλάδα των μόλις… 32.100 δολαρίων του κατά κεφαλήν ΑΕΠ (εκτιμήσεις για το 2009).
Οι απανωτές αυξήσεις των φόρων έχουν καταστήσει την αμόλυβδη βενζίνη είδος πολυτελείας. Και για του λόγου το αληθές, ιδού η ανάλυση της τρέχουσας τιμής, από το τελευταίο δελτίο του υπ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας :
1. Τιμή διυλιστηρίου: 0,514 (32,2%)
2. Φόροι δασμοί: 0,958 (60,1%)
3. Μέσο περιθώριο χονδρικής: 0,075 λεπτά (4,7%)
4. Μέσο περιθώριο λιανικής: 0,046 λεπτά (2,8%)
5. Τιμή λιανικής: 1,593
Δηλαδή το κόστος του πετρελαίου, όπως αυτό αποτυπώνεται στην τιμή του διυλιστηρίου μαζί με το περιθώριο κέρδους, είναι περίπου το μισό από τους φόρους που επιβάλλονται και οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 60% της τελικής τιμής. Από πλευράς εταιρειών και πρατηρίων, υπάρχει σημαντικός περιορισμός του μεικτού περιθωρίου κέρδους τους, το οποίο αντιπροσωπεύει το 7,5% της λιανικής τιμής, όταν στο πρόσφατο παρελθόν το ποσοστό αυτό κυμαινόταν πάνω από το 10%.

( πηγή : http://www.reporter.gr/ )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου